PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 2 "POD TOPOLĄ" W BARLINKU
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

INFORMACJA DLA RODZICÓW DZIECI 6 - LETNICH

W Szkole Podstawowej nr 4 w Barlinku

 

przy ul. Kombatantów 3 planuje się utworzenie

 

KLASY PIERWSZEJ INTEGRACYJNEJ.

 

Serdecznie zapraszamy Rodziców do zapisywania dzieci do tej właśnie klasy na rok szkolny 2021/2022.

 

Kształcenie integracyjne polega na organizacji wspólnego kształcenia dzieci zdrowych
z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych (niepełnosprawnych ruchowo, niewidzących
i niedowidzących, niesłyszących i słabo słyszących, niepełnosprawnych intelektualnie, z autyzmem, niedostosowanych społecznie, z niepełnosprawnością sprzężoną).

Korzyści integracji:

brak podziału uczniów na pełnosprawnych i niepełnosprawnych,

poczucie bezpieczeństwa dla każdego ucznia,

dostrzeganie z każdym dziecku zdolności i rozwijanie ich,

bliska współpraca z rodzicami,

wiara w możliwości dziecka, rozwój tolerancji i akceptacji,

zanik niezdrowej rywalizacji,

rozwój tolerancji, życzliwości, chęci niesienia pomocy, ufności, zaradności, wiary w to, że wszyscy ludzie mają takie same prawa,

rozwój samodzielności ucznia,

dostosowanie wymagań do indywidualnych możliwości dziecka,

przezwyciężanie trudności,

brak izolacji społecznej,

radość „dawania.”

Organizacja pracy w klasie integracyjnej:

1. W klasie integracyjnej realizowany jest taki sam program nauczania szkoły masowej, jak w każdej innej, równoległej klasie. Realizuje się tu podstawę programową kształcenia ogólnego.

2. Uczniowie pracują w oparciu o obowiązujące w szkole podręczniki.

3. Ilość godzin dydaktycznych jest taka sama, jak w pozostałych klasach na danym poziomie edukacyjnym.

4. W przypadku dzieci niepełnosprawnych rozkład tego programu jest odpowiednio przygotowany oraz na bieżąco modyfikowany przez pedagoga specjalnego, który kieruje się sugestią nauczyciela wiodącego, co do ważności i przydatności treści (szczególnie w klasach starszych). W ten sposób realizowane treści są dostosowane do indywidualnych potrzeb i możliwości dzieci niepełnosprawnych.

5. W nauczaniu integracyjnym wszyscy uczniowie pracują na lekcji opierając się na tym samym temacie, ale w stopniu zależnym od własnych możliwości intelektualnych, współtworząc tę samą jednostkę lekcyjną.

6. Liczba uczniów w klasie integracyjnej wynosi od 15 do 18 uczniów, w tym 3-5 uczniów
z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.

7. W klasie integracyjnej pracuje dwóch pedagogów – nauczyciel przedmiotu i nauczyciel ze specjalnym przygotowaniem pedagogicznym (pedagog specjalny).

8. Uczniowie z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego mają dodatkowe zajęcia specjalistyczne prowadzone przez pedagoga wspomagającego.

9. W naszej szkole proces nauczania i wychowania uczniów niepełnosprawnych oraz zdrowych
z określonymi dysfunkcjami wspierają następujące formy pracy dydaktycznej:  zajęcia rewalidacyjne,  zajęcia korekcyjno – kompensacyjne,  logopedyczne.

Dlaczego warto posłać swoje dziecko do klasy integracyjnej? W klasie tej jest dwójka nauczycieli – jeden prowadzi zajęcia, a drugi jest dedykowany do wspierania dzieci z orzeczeniem – to też zwiększa szanse. Tym bardziej, że w rzeczywistości często role obu nauczycieli są przemienne
i wspierają się oni we wszystkich zadaniach. To daje dzieciom zdecydowanie bardziej indywidualne podejście każdego dnia, ponieważ w klasie integracyjnej jest zwykle 15-18 uczniów,
w przeciwieństwie do zwykłych klas, w których jest 25 dzieci. Uczniowie uczą się traktowania odmienności jako czegoś naturalnego, niewzbudzającego sensacji, czy zażenowania. Kontakt dziecka sprawnego z niepełnosprawnym kształtuje właściwą postawę wobec innych ludzi, skłania do większej otwartości i wyrozumiałości. W takiej klasie jest nieco więcej wrażliwości, więcej życzliwości
i więcej chęci wspierania innych. Dzieci mają ze sobą lepszy kontakt ze względu na mniejszą liczebność klasy. Czy warto? Na pewno! Państwa dziecko będzie mogło, być może pierwszy raz
w życiu, stanowić grupę wsparcia. Czekamy na dzieci, które lubią się bawić z rówieśnikami, ciekawi je świat i chcą się uczyć jak osiągnąć swój osobisty sukces nie zapominając o potrzebach innych. Rodzice decydujący się na wybór klasy integracyjnej dla swojego dziecka powinni pamiętać, że głównym i najważniejszym celem klasy integracyjnej jest wspólna nauka i zabawa, która uwrażliwia dzieci zdrowe na potrzeby niepełnosprawnych rówieśników, uczy umiejętności akceptacji innych, często odmiennych zachowań i niesienia pomocy w różnych sytuacjach. Większe wartości, jakie uda nam się wpoić w dzieciństwie z pewnością zaowocują w przyszłości.

Serdecznie zapraszamy i zachęcamy do zapisów dzieci do klasy integracyjnej!!!





Data dodania: 2021-04-13 09:57:36
Data edycji: 2021-04-13 10:07:09
Ilość wyświetleń: 508

"Wszystkiego, co naprawdę warto wiedzieć nauczyłem się w przedszkolu"

Robert Fulghum
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej