PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 2 "POD TOPOLĄ" W BARLINKU
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

DZIEŃ KODOWANIA

DZIEŃ KODOWANIA

EU Code Week, czyli Europejski Tydzień Kodowania, to oddolna inicjatywa promująca programowanie i umiejętności cyfrowe wśród uczestników w ciekawy i interesujący sposób.

 

Akcja promuje kreatywność, umiejętność rozwiązywania problemów. Kodowanie, czyli umiejętności analizowania, wnioskowania, planowania można zaszczepić u przedszkolaka poprzez zabawę, a do przeprowadzenia zajęć nie jest wcale potrzebny sprzęt komputerowy. Kodowanie rozwija podstawowe funkcje poznawcze tj.: pamięć, koncentracja uwagi, analiza i synteza wzrokowa i słuchowa oraz koordynacja ruchowa.

 

Nasze przedszkole zostało zgłoszone i wpisane na mapę europejskich działań w ramach Code Week, organizowany w dniach 7-22 października.

 

Dzieci z przedszkola „Pod Topolą” aktywnie włączyły się w Europejski Tydzień Kodowania. Przedszkolaki ze wszystkich grup uczestniczyły w zajęciach i zabawach związanych z kodowaniem, wykorzystując wiele powszechnie dostępnych elementów: kolorowe gąbki, pompony, dary jesieni (szyszki, kasztany, żołędzie, orzechy), makaron, kolorowe gąbki, klocki.

 

Dzieci z ogromną chęcią chodziły po zakodowanym „Labiryncie jesiennym”, układały sekwencje z makaronów, darów jesieni, patyczków czy pomponów. Z radością bawiły się klockami i kolorowymi gąbkami, a także układali kolorowe wieże z kubeczków.

 

Wykonując zabawy związane z kodowaniem nasze przedszkole otrzymało certyfikat potwierdzający udział w programie.

 

 

Data dodania: 2023-10-17 21:51:35
Data edycji: 2023-10-17 22:11:02
Ilość wyświetleń: 289

"Wszystkiego, co naprawdę warto wiedzieć nauczyłem się w przedszkolu"

Robert Fulghum
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej